در قسمت اول و دوم مقاله درخصوص پلتفرم WebEx Control Hub صحبت کرده و تعدادی از قابلیتها و امکانات آن را برشمردیم. در این قسمت به معرفی سایر امکانات پلتفرم WebEx Control Hub میپردازیم
Help Desk
قابلیت Help Desk به پشتیبان IT نقش مدیریتی Help Desk را محول میکند تا فعال بودن کاربران، تجهیزات و سرویسها را در یک سازمان چک کند و تنظیمات انتخابی را در حالت Read-Only ببیند. با استفاده از این اطلاعات، پشتیبان IT میتواند مشکلات End Userها را حل کند، به عنوان مثال، آیا تجهیزات با پلتفرم WebEx ثبت شدهاند و یا سرویسها برای یک کاربر خاص فعال هستند یا خیر.
شرکا میتوانند از قابلیت Help Desk استفاده کنند تا پشتیبانی Tire 1 را برای مشتریان خود فراهم کنند. نتایج جستوجو، جزئیات مختصر و مرتبط و همچنین قابلیت دید پلتفرم WebEx Control Hub در حالت Read Only را فراهم میکند البته درصورتی که مشتری این حالت را برای ویژگی مورد نظر انتخاب کرده باشد. شرکا همچنین میتوانند وضعیت سفارشات مشتریان را چک کنند به سوالات مشتریان رسیدگی کنند. به منظور استفاده از ابزار پیگیری، نقش مدیریت سفارشات باید به یک کاربر محول شود.
پورتال شرکا (برای مشتریان آزمایشی و مدیریت مشتری)
با وجود نسخه آزمایشی سرویسهای Cisco WebEx، شرکا میتوانند با ایجاد درنظرگیری دورههای 30، 60 و 90 روزه برای نسخه آزمایشی از طریق پلتفرم WebEx Control Hub و بدون هیچ هزینهای برای مشتریان، به سادگی ارزش تجاری WebEx را اثبات کنند. مجموعه کامل برنامههای Collaboration Suite از سرویسهای ارائه شده در WebEx برای نسخه آزمایشی آماده است که شامل WebEx Meetings، WebEx Messaging و WebEx Calling میشود (با سرویسهای PSTN یا Public Switched Telephone Network)
مشاوره رایگان جهت راهاندازی سرویس ویدیو کنفرانس WebEx و ارائه راهکارهای دور کاری توسط کارشناسان شرکت APK – تماس با شماره ۵ ,۸۸۵۳۹۰۴۴-۰۲۱
شرکا این قابلیت را دارند تا مشتریان پرداختکننده و مشتریان سرویس آزمایشی را در پلتفرم WebEx Control Hub ببینند و مدیریت کنند. لیست مشتری راهی ساده به منظور نمایش سرویسها و وضعیت حساب کاربران آنها و تعداد Licenseهایی که مشتری خریداری کرده، برای ادمینها ایجاد میکند. ادمینها میتوانند مواردی از نسخه آزمایشی را ویرایش کنند (به عنوان مثال، تغییر مدت نسخه آزمایشی یا اضافه کردن سرویس)، علاوه بر اینکه تنظیمات مشتریان را با دکمه Set Up Customer تنظیم میکنند.
بازرسی فعالیت مدیر
Admin Audit log، دادههایی برای Queryهای جرمشناسی یا آرشیوکردن فراهم میکند. در بسیاری از سازمانها و صنایع لاگ فعالیت ادمین برای تطبیقپذیری لازم است. ادمینهایی با دسترسی کامل، میتوانند فعالیتهای خاصی را (مانند تغییراتی در تنظیمات ORG) در Admin Audit Log ببینند که توسط هر ادمین دیگری انجام شده و در Control Hub ذخیره میشود.. این Admin Audit logها میتوانند در Control Hub دیده شوند، جایی که میتوان فعالیتهای ادمینها را در یک بازه زمانی مشخص و یا اقدام مشخص و حتی مدیریت مشخص جست و جو کرد و به نتایج دقیق رسید. همچنین میتوان Logها را در یک فایل Comma Separated Values (CSV) دانلود کرد.
تحلیل
Cisco WebEx Control Hub Analytics روندهای استفاده و دیدگاههای با ارزشی را فراهم میکند که میتوانند به ترویج و بهبود پذیرش استراتژیها درسراسر تیمها کمک کنند. قابلیتهای تحلیل پیشرفته به عنوان بخشی از پلتفرم WebEx Control Hub یکپارچه شدهاند. مشتریان میتوانند درک کنند که سرویسهای مختلفی در تمام سازمان استفاده شده و بطور موثر مقبولیت را گسترش میدهند تا دستآوردهای تولیدی را افزایش دهند. مدیران قادرند تا ظرفیت و عملکرد را مانیتور کنند تا بهرهوری از منابع را به عنوان بخشی از مدیریت فعال و آیندهنگرانه بهبود بخشند. مدیران یا کارکنان Help Desk IT میتوانند مشکلات را تشخیص داده و مدت زمان حل کردن آنها را کوتاهتر کنند.
بیشتر بخوانید: بررسی ویژگیهای Cisco Webex Control Hub
یک رابط کاربری گرافیکی با کاربری آسان این امکان را به کاربران میدهد تا به میزان استفاده و اطلاعات مهم دیگر دسترسی داشته باشند. تجسم تعاملاتی دادهها، دادهها را طوری بررسی میکند که بطور خودکار با پارامترهای مشخص شده در همان زمان سازگار شوند. دسترسی به دادههای قدیمی طی 90 روز گذشته استاندارد است. دادهها در گزارشهای چندگانه جمعآوری و ارائه میشوند. مدیران در پلتفرم WebEx Control Hub به تمامی این گزارشها در هر زمان دسترسی دارند.
Pro Pack در پلتفرم WebEx Control Hub از دادههای یک سال گذشته خود پشتیبانی میکند. همچنین جزئیات عمیقتری از هر جلسه و هر شرکتکننده ارائه میدهد که میتوانند برای بررسی عمیقتر دادهها، دیدگاه بهتر و توانایی استخراج دادههای دقیق استفاده شوند.
جدول 5 ویژگیهای تحلیلی WebEx را خلاصه کرده است
ویژگی |
پیشنهاد استاندارد/ نیازمند Pro Pack |
توضیحات |
گزارشات قدیمی قابل انعطاف |
پیشنهاد استاندارد |
معیارهای جمعآوریشده روزانه تا 90 روز در گزارشات خلاصه برای WebEx Meetings، WebEx Teams، Hybrid Media Service و تجهیزات نمایشداده میشوند. گزارشات کیفی و مشارکتی موجود هستند |
بررسی دقیق دادهها |
نیازمند Pro Pack |
معیارهای هر جلسه و درحد کاربران در دسترس است. میتوان از یک گزارش ماهانه به رکورد یک جلسه جزئیتر نگاه کرد |
دادههای یکسال |
نیازمند Pro Pack |
دسترسی به 365 روز از دادههای قدیمی |
Pivotهای چندوجهی و بررسی دادهها |
پیشنهاد استاندارد |
موتور تحلیل پیشرفته به کاربران اجازه میدهد تا دادهها را از طریق رابط کاربری گزارشی در لحظه کنترل کنند. مجموعه دادهها تمامی گزارشات مرتبط را بروزرسانی میکند |
عیبیابی جلسات |
پیشنهاد استاندارد |
جستوجوی به موقع اطلاعات جلسات 30 روز گذشته. پیداکردن جلسات همراه با جزئیات شرکتکنندگان از طریق جستوجو ایمیل شرکتکنندگان یا ID جلسه |
گزارشات قدیمی قابل انعطاف |
پیشنهاد استاندارد |
معیارهای جمعآوریشده روزانه تا 90 روز در گزارشات خلاصه برای WebEx Meetings، WebEx Teams، Hybrid Media Service و تجهیزات نمایشداده میشوند. گزارشات کیفی و مشارکتی موجود هستند |
گزارشات قدیمی در پلتفرم WebEx Control Hub استاندارد هستند و در قالبهای روزانه، هفتگی و ماهانه در دسترساند. تا 90 روز از معیارهای جمعآوریشده روازنه با مدیریت کامل کاربران و امتیارات Read-Only قابل دسترسیاند. مدیران ممکن است انواع مختلفی از گزارشات را برای WebEx Teams، WebEx Meetings، WebEx Video Mesh و تجهیزات WebEx مشاهده کنند البته زمانی که پیکربندی پیادهشده کاربردی باشند.
- گزارشات WebEx Meetings شامل استفاده از صدا، متوسط زمان ملحقشدن به جلسه و کیفیت مدیا میشوند
- گزارشات WebEx Meetings شامل استفاده از حجم، کاربران فعال و فایلهای اشتراکی میشود.
- گزارشات WebEx Video Mesh شامل تمامی تماسها، بهرهوری از منابع و وضعیت Cluster میشود.
- گزارشات استفاده از تجهیزات WebEx شامل موارد استفاده و تجهیزاتی است که بیشترین و کمترین استفاده را داشتهاند. شناسایی اختلالات با روندهای قدیمی. مشارکت، کیفیت و دادههای تشخیصی بطور آماده در دسترساند. به منظور کمک به شما در درک سطحی سیستم خود، معیارهای اصلی به سادگی قابل مشاده هستند. تجسم و روانسازی، الگوهای کلیدی را واضح و شفاف میکند.
بررسی دقیق دادهها
با Pro Pack از پلتفرم WebEx Control Hub، جلسات WebEx و جزئیات درسطح کاربر قابل دسترساند. مدیران میتوانند از جلسات ماهانه گرفته تا جزئیات هر تماس را با یک کلیک موشکافی کنند. این قابلیت به مدیران این امکان را میدهد تا دادههای ناخواسته را فیلتر کنند تا بتوانند بر اطلاعاتی تمرکز کنند که بیشترین اهمیت را برای آنان دارد.
پژوهش دادهها
معماری پیشرفته تحلیل دادهها، اطلاعات را در یک مدل داخلی دادهها Capture میکند که دادهها را به موقع پژوهش کند. هرگونه کنترل یا انتخاب مجموعه دادهها بطور خودکار تمامی گزارشات مرتبط را بروزرسانی میکند. Pivotهای چندوجهی چگونگی تجسم اطلاعات را تغییر داده و کنترل بدون مرز دادهها را در لحظه فعال میکند.
عیبیابی
پلتفرم WebEx Control Hub همچنین قابلیت عیبیابی جلسات WebEx را نیز فراهم میکند. کارکنان فنی میتوانند سریعا درخواستهای پشتیبانی را برطرف کنند و به دنبال جلساتی باشند که درهمان لحظه شروع میشوند. آدرس ایمیل میزبان، آدرس ایمیل شرکتکنندگان، ID کنفرانس و جلسه شاخصهای موجه جستوجو هستند. جلسات میتوانند تا 30 روز جستوجو و تشخیصداده شوند. زمانی که یک جلسه پیدا شد، زمان شروع، مدت زمان، نام جلسه، تعداد شرکتکنندگان و وضعیت آن گزارش میشود. مدیران Control Hub قادرند تا کیفیت سرویس، اطلاعات نسخه سرویسگیرندگان، اطلاعات جانبی، کیفیت صدا و تصویر و Join Meeting Time (زمان پیوستن به جلسه) را برای هر شرکتکننده را در همان موقع (با یک دقیقه تاخیر) ببینند.
APIها
سازمانها و ارائهدهندگان خدمات مدیریتشده که ترجیح میدهند بجای پلتفرم WebEx Control Hub از ابزارهای خود استفاده کنند، به منظور مدیریت محیط WebEx خود میتوانند از Cisco WebEx برای Developers APIها استفاده کنند تا مدیریت WebEx را با ابزارهای خود یکپارچه کنند. برخی قابلیتها شامل کاربر و License کاربر از طریق People API و API میشوند.