راهکار Cisco Webex روشی آسان برای آموزش از راه دور
ویدیوهای بیشتر درباره Webex
با توجه به شیوع ویروس کرونا و رواج موج جدیدی از فعالیت که به صورت Remote انجام میشود، باعث شد سازمانهای مختلفی به سمت سرویس های ویدیو کنفرانس روی آورند. از جمله سرویس های موفق در این زمینه سرویس ویدیو کنفرانس Webex می باشد.
دستگاهها و قابلیت های جدید سیستم Webex در جهت رفع خستگی جلسات مجازی، مشارکت بهتر شرکت کنندگان بصورت Remote، ابزارهای مختلف برای ایجاد تجربه های حرفه ای عالی، معرفی شده اند. در تعدادی از قابلیت های سرویس Webex شرح داده شده است.
جلسات
به کمک ویژگی های سرویس ویدیو کنفرانس Webex، کاربر میتواند به راحتی اطلاعات خود را به اشتراک بگذارد، با استفاده از ویژگی Gesture و تشخیص هوشمندانه Webex نسبت به حرکات ساده دست مانند نشان دادن لایک، کف زدن و بالا بردن دست، را برای دوربین کاربر ترجمه میکند، تا بازخورد وی را به عنوان یک نماد روی صفحه نشان دهد. به این ترتیب دیگر نیازی به صفحه کلید نمی باشد. همچنین کاربر میتواند به راحتی سرتاسر اتاق جلسات مجازی را مشاهده نماید و به محیط جلسات اشراف کامل داشته باشد. حتی افراد درونگرا که تمایلی به صحبت کردن ندارند، نیز میتوانند در یک جلسه، حرکتها و علامات خود را به کمک اشاره ها بیان کنند.
شرکت در جلسات به صورت Breakout
یکی از قابلیت های Webex تشکیل جلسات به صورت Breakout در گروه های کوچکتر می باشد، بدین ترتیب برگزارکنندگان جلسات می توانند به کاربران مجوز شرکت در جلسات Breakout را بدهند و افراد اجازه دارند در تمام جلسات Breakout شرکت کنند، حتی اگر برای شرکت در جلسه ی Breakout دیگری تعیین شده باشند. این امر به گروه های کوچکتر امکان همکاری بیشتر و به اشتراک گذاری ایده ها به صورت صوتی و تصویری در کارگاهها، کلاسها و موارد دیگر را میدهد. ذکر این نکته ضروری است که با توجه به اینکه سرویس Webex در تمامی سیستم عامل های دسکتاپ و موبایل پشتیبانی میشود و کاربران فارغ از مکان و زمان میتوانند به راحتی در جلسات شرکت کنند.
در حال حاضر Real-Time Health checker In-Meeting برای تلفن های همراه در دسترس می باشد. کاربران تلفن همراه در Android یا iOS یک نشانگر In-Meeting Media Quality را مشاهده میکنند که به شرکت کننده اطلاعاتی در مورد شرایط جلسه ای که در آن حضور دارد، میدهد. لازم به ذکر است، پشتیبانی در سیستم عامل های تلفن همراه، بررسی مداومی را برای Health-Check، که از قبل در اپلیکیشن دسکتاپ موجود بوده، فراهم میکند.
ارسال پیام
در سرویس Webex گزینه های شخصی سازی زیادی جهت تسهیل امور ایجاد شده اند و همچنان به منظور افزایش همکاری تیمی، قابلیت های هوشمند بیشتری به این سیستم اضافه خواهد شد.
امکان ویرایش پیام های دارای پیوست
با این ویژگی کاربر میتواند پیام های خود را در قالب Whiteboard و Attach کردن فایلها و تصاویر ارسال نموده و در صورت نیاز اشتباه تایپی را برطرف یا متن پیام را با جدیدترین نسخه به روز کند. لازم به ذکر است که انجام همه ی این موارد در ویندوز، مک، آیفون، iPad و اندروید امکانپذیر است.
برقراری تماس
Webex همچنان به گسترش ویژگیهای خود برای ارائه Business Class در بستر cloud ادامه میدهد.
ادغام برنامه Webex با Unified Communications Manager
با استفاده از قابلیت امکان Park یک تماس تلفنی و برقراری تماس تلفنی دیگر به صورت همزمان، کاربر میتواند دو تماس تلفنی را به طور همزمان پاسخ دهد. در این زمان کاربر این امکان را دارد که یک تماس تلفنی را Park نماید، به این معنی که تماس دوم را به تلفن دیگری ارسال کند و به کارمند دیگری اجازه دهد تا تماس جداگانه ای از سایر تلفن ها داشته باشد. این قابلیت با استفاده از سرویس Webex درWindows ،Mac ،iPhone ،iPad و Android پشتیبانی میشود.
کنترل تماس به منظور تضمین کیفیت
در یک Call Center، ادمین باید بتوانند کیفیت خدمات ارائه شده به کاربران توسط آن مرکز را تضمین کنند. با Silent Monitoring، ادمین میتواند صدای دو طرفی را که با هم در تماس هستند، بشنود. اما هیچ یک از شرکت کنندگان تماس نمیتواند صدای ادمین را بشنود. کنترل دسکتاپ Cisco Contact Center Enterprise Finesse از برنامه Webex به عنوان Softphone کاربر، برای پشتیبانی از Silent Monitoring، استفاده میکند.
مشاهده ی تماسهای ورودی
مدیران و کاربران میتوانند زمان نشان دادن پنجره های تماس، صفحه ی نمایش خود را به صورت خودکار تنطیم کنند و به راحتی تماسهای ورودی مانند Contact Center Agentها یا کارمندان مرکز تماس و یا کاربران خطوط مشترک را در دسترس قرار دهند. همچنین، کاربران ویندوز و مک میتوانند Call window و Call Toast را توسط برنامه Webex کنترل کنند.
Desk Camera Webex
Webex دارای یک دوربین جدید هوشمند، قدرتمند و مقرون به صرفه است که لذت تجربه ی جلسات Remote را افزایش میدهد. Desk Camera Webex، ویدیویی حداکثر تا 4k Ultra HD با کیفیتی بالا و عملکرد باورنکردنی در نور کم ارائه میدهد، به علاوه، مدیریت Remote باWebex Control Hub بسیار ساده است.
چگونگی عملکرد
Raise Hand در دستگاه (Room OS)
معمولا در جلسات، در صورتیکه کاربر در معرض دید ارائه دهنده نباشد، میتواند با کلیک بر روی یک دکمه که روی صفحه لمسی دستگاه Webex یا صفحه کنترل Touch 10 وجود دارد، توجه برگزارکننده جلسه را به صحبتهای خود جلب کند. System Webex Room که آخرین نسخه OS Webex Room را اجرا میکند، به همهی اعضای جلسه Webex این امکان را میدهد تا بدانند کاربر بعدی که منتظر صحبت کردن است، چه کسی میباشد.
یکپارچه سازی و راهکارهای صنعتی
امکان برنامه ریزی جلسات از طریق 3rd Party Calendar با یکپارچهسازی Slack
هنگام برنامه ریزی برای یک جلسه از طریق برنامهی Slack، کاربران باید بتوانند Webex Meeting را از یک منوی Pull-Down انتخاب کرده و لینک Personal Room را به قسمت Invite اضافه کنند.
یکپارچه سازی و راهکارهای صنعتی
امکان برنامه ریزی جلسات از طریق 3rd Party Calendar با یکپارچه سازی Slack
هنگام برنامه ریزی برای یک جلسه از طریق برنامهی Slack، کاربران باید بتوانند Webex Meeting را از یک منوی Pull-Down انتخاب کرده و لینک Personal Room را به قسمت Invite اضافه کنند.
Contact Center یا مرکز تماس
قابلیتهای Integrated Webex Experience Management که شامل نظرسنجی ها و بازخوردها پس از تماس است، در تغییرات جدید Webex از طریق IVR انجام میشوند، همچنین، علاوه بر گزینه های موجود برای ارسال پیام و ایمیل، میتوان بازخورد کاربران را نیز از تعاملات مرکز تماس به سرعت جمع آوری کرد تا نظر کاربران را برای بهبود تجارب مشارکت آنها جلب نمود.
امنیت،Control HUB و Edge Serviceها
Webex Control Hub مدیریت، نظارت، عیب یابی، تجزیه و تحلیل، سرویس های Edge و Hybrid را در یک کنسول واحد Pane of Glass قرار داده است.
تهیه گزارشات کاربردی
Webex در حال ساده سازی و خودکارسازی کارها برای سهولت در جلسات کاربر است. عملکرد جدید Scheduler، نیاز به ارائه ی دستی گزارشها برای تاریخهای مختلف را از بین میبرد. یعنی اکنون میتوان گزارشها را طوری برنامه ریزی کرد تا روزانه، هفتگی یا ماهانه به صورت خودکار اجرا شوند.
بهینه سازی Call Media برای Calling UCM
وقتی کارمندان بیشتری از طریق موبایل و به صورت Remote از خانه کار میکنند، پهنای باند در Expressway تقاضای زیادی خواهد داشت. با ویژگی Media Optimization Feature یا ICE برای UCM Calling، این مدیای تماسهای SIP بین دو کاربر برنامه Webex به جای عبور از Expressway، به صورت point to point ارسال میشود. این امر در کسب و کار به کاهش مصرف پهنای باند در Corporate Edge کمک میکند و علاوه بر این، End-Userها از کاهش زمان تأخیر در مکالمه بهرهمند شوند.
لغو تنظیمات پیشفرض تلفن برای Webex Calling
تنظیمات Control Hub برای سرویسهای Webex Calling در حال حاضر شامل لغو گزینه های دستگاه برای تنظیمات پیشفرض تلفن است که به مدیران امکان انجام تنظیمات اولیه ی تلفن را در Customer ،Location، و Device Level از طریق Control Hub میدهد. که شامل تغییر در تصاویر پسزمینه، زمان تایمرهای interdigital، نام یا شماره ی تماس گیرنده در Station Display، Line Key Lables و Pattern LED Line Key است.
SW Upgradeهای ماهیانه برای دستگاههای متصل به Edge
با قابلیت مشاهده و کنترل از طریق Webex Control Hub، امکان ارتقا مستقیم نرم افزار، از طریق Cloud، روی سیستمهای Webex Room متصل به Webex Edge، وجود دارد.
Historical Workspace Analytics
در حال حاضر Historical Workspace Analytics برای تمام کاربران در سراسر جهان در دسترس است و میتوان آن را در Control Hub Setting تنظیم کرد. این قابلیت، میزان فضای قابل پوشش و شرایط محیطی مانند سر و صدا، دما و رطوبت، نیاز به سطح تجزیه و تحلیل بالاتری برای فضاهای جلسات مشترک فراهم میکند.