امکانات و قابلیت های Citrix SD-WAN برای سرویس های حیاتی سازمان ها، با اتصال و عملکرد منعطف، ایمن و خودکارسازیشده برای تمام برنامههای کاربردی مجازی و کلود، میتوان تغییروتحول دیجیتال را در مؤسسات مالی سرعت بخشید. خدمات شخصیسازیشده و پاسخگو همچنان نقشی مرکزی را در صنعت خدمات مالی ایفا میکنند. درحالیکه کاربران برای اکثر تراکنشهای خود از کانالها دیجیتال استفاده میکنند، هنوز هم برای خریدها و خدمات پیچیدهتر، تعاملات فردی را ترجیح میدهند. برای حفظ روابط قویتر، بانکها، ارائهکنندگان بیمه و مشاوران سرمایهگذاری باید به کاربران اجازه بدهند که با استفاده از کانالهای ارتباطی مورد نظر خود تراکنشهای خود را انجام دهند؛ کانالهایی مثل شعب دفاتر که در حال تکامل هستند، کیوسکها، کافهها و دیگر راههایی که باید بهعنوان افزونهای از برند شرکتی فعالیت نمایند. این امر نیازمند یک رویکرد یکپارچه است که باعث میشود از Uptime و قابلیت اطمینان برنامههای کاربردی حیاتی برای کسبوکار اطمینان حاصل شود. برنامههای کاربردی همچنین باید حتی در شرایط چالشبرانگیز در شبکه ایمن بمانند تا بهرهوری کارمندان حفظ شده و خدمات به کاربران بهبود پیدا کند.
اطمینان حاصل کردن از یک فضای کاری متصل و همواره فعال
قابلیت های Citrix SD-WAN به سازمانهایی که خدمات مالی ارائه میدهند این توانایی را میدهد که ارائهی برنامههای کاربردی و دسکتاپها را از طریق هر اتصال شبکه، به هر دستگاه بهینهسازی و ایمن کنند و از کارمندان شعب دفاتر پشتیبانی کرده و خدمات به کاربر را بهبود بخشند. با Citrix، تیمهای IT که مسئولیت مدیریت محیط خدمات مالی را برعهده دارند، میتوانند:
بدون هزینههای بالای شبکه، Uptime قابل اطمینان و کیفیت خدمات را برای دادهها و برنامههای کاربردی حیاتی در کسبوکار ممکن سازند.
امنیت برنامههای کاربردی و دادهها را در WAN و اینترنت حفظ کنند؛ درحالیکه Stackهای زیرساخت سختافزاری امنیتی و Routing را در شعبههای مختلف جایگزین و تجمیع مینمایند.
اطمینان حاصل کنند که قابلیت خودترمیمی با Failover زیر یک ثانیه برای برنامههای کاربردی حیاتی، از جمله VoIP و Unified-Communicationsas-a-Service یا UCaaS وجود دارد.
با متمرکز کردن مدیریت شبکه و امنیت، رشد مقرونبهصرفه را ممکن ساخته و نیاز به کارمندان Local یا حاضر در سایت را کاهش دهند.
فراهم کردن خدمات حضوری به کاربران از طریق کانالهای مختلف با قابلیت های Citrix SD-WAN
بااینکه کانالهای دیجیتال، بخش مالی را متحول کردهاند، نیاز به خدمات حضوری را از بین نبردهاند. معمولاً وقتی کاربران کارهای پیچیده و حساسی مثل وام مسکن، وامهای دیگر و برنامههای بیمه دارند که لازم است دادههای حساس خود را ارائه دهند، ترجیح میدهند رودررو کار کنند. خانوادهای که بهتازگی به منطقهای آمدهاند یا صاحبان کسبوکاری جدید ممکن است بخواهند که حول مجموعهی حسابهای کاربری یا سرویسهای مرکز مالی، با افراد آن ارتباطی شخصی ایجاد کنند.
برای متمایز کردن برند و عمق بخشیدن به وفاداری کاربران، باید خدمات رودررو و شخصیسازیشدهای ارائه گردد. در پاسخ به تقاضاهای کاربران و نیاز به تقویت کارایی، بسیاری از مراکز خدمات مالی تمرکز خود را از شعبههای قدیمی با خدمات کامل به انواعی از راههای دیگر برای ارائهی خدمات رودررو بدون نیاز به تجهیزات IT پرهزینه معطوف کردهاند. این مکانها شامل کیوسکهای ایمن و سلفسرویس در شعبههای کوچکی است که به کاربران توانایی انجام تراکنشها را برای زیرمجموعهای از خدمات میدهند.
شعبههای موقت و تریبونهای موقت در مراکز خرید نیز در پاسخ به تشدید ناگهانی کسبوکار حول تغییر نرخ وامهای مسکن، تخفیفهای ویژه و فعالیتهای فصلی مثل برنامهریزی مالی در انتهای سال مفید میباشند. مأمورینی که دارای تکنولوژیهای موبایل هستند میتوانند در این مکانها حضور پیدا کنند، از راه دور از یک دفتر خانگی کار کنند یا خدماتی را در منزل، دفتر یا مکان انتخابی کاربر ارائه دهند. در همهی انواع این راههای ارتباطی، از جمله شعبههای قدیمی با خدمات کامل، مأمورها، پاسخدهندگان و نمایندگان خدمات به کاربر، با استفاده از دستگاههای موبایل خدمات حضوری را به کاربران ارائه داده و کمک میکنند تا صفها کوتاهتر شده و تجربهی بهتری ارائه گردد.
برای ارائهی خدمات به کاربران بهصورت یکپارچه و کارآمد، کارمندان در شعب دفاتر، روی هر دستگاه و هر شبکه، باید دسترسی ایمنی به دادهها و برنامههای کاربردی حیاتی برای کسبوکار داشته باشند. درهمینحال، تیمهای IT نیازمند انعطافپذیری هستند تا بتوانند خدمات شبکهی Local، مثل باند پهن یا 4G/LTE را در عرض چند ساعت یا دقیقه تنظیم کنند، نه چند ماه. تیمهای IT همچنین باید سریعاً برنامههای کاربردی مربوط به وام و بیمه، پلتفرمهای پردازش پرداخت، پلتفرمهای تجاری، سیستمهای پیامرسانی مالی و برنامههای کاربردی SaaS مثل Microsoft Office 365 را آمادهسازی کنند. دسترسپذیری، امنیت و عملکرد این برنامههای کاربردی، همگی تأثیر مستقیمی روی کیفیت سرویس و اعتبار برند دارند. این پیچیدگی میتواند جلوی پیشرفت تغییروتحول دیجیتال را بگیرد و چالشهایی را برای کاربران و تیم IT ایجاد کند؛ مگر اینکه تکنولوژیهای WAN قدیمی به سرعت تغییر کنند.
بدست آوردن کنترل روی دادههای مالی، فارغ از اینکه کجا قرار دارد
برنامههای کاربردی به سازمان های مالی قدرت میبخشند. برنامههای کاربردی SaaS، سازمانی، وب و موبایل در دیتاسنتر پیادهسازی میشوند، در Cloud اجرا میگردند، مجازیسازی میشوند یا بهعنوان یک سرویس ارائه میگردند. با این افزایش پیچیدگی، ارائهی ایمن برنامههای کاربردی حیاتیتر و چالشبرانگیزتر از قبل شده است. ممکن است ترافیک سازمانها از یک Hub مرکزی عبور کند، فرقی هم نمیکند که برنامههای کاربردی در یک دیتاسنتر خصوصی Host شوند یا در Cloud. این رویکرد میتواند بهشدت عملکرد برنامههای کاربردی را کاهش دهد و منجر گردد به نتایجی از جمله کاهش کیفیت تماس تا قطع شدن Sessionهای مجازی.
برای تیم IT، عدم یک کنسول مدیریت متمرکز که قابلیت دید را به WAN و جلسات مجازی فراهم کند به معنای نارضایتی کاربران و اتلاف وقت در بررسی دلایل اصلی مشکلات است. با ارائهی برنامههای کاربردی جدید، نیاز به پهنای باند نیز افزایش پیدا میکند. آمادهسازی و پیادهسازی تکنولوژیهای WAN قدیمی، مثل Multiprotocol Label Switching یا MPLS دشوار و پرهزینه، غیرمنعطف و زمانبر است. پیچیدگی این تکنولوژیها میتواند موجب غیرقابلپیشبینی بودن آنها برای کارمندان و مشتریان و نتیجتاً نارضایتی آنها گردد.
بیشتر بخوانید: مقایسه راهکار SD WAN و سرویس MPLS: کدام مناسبتر است؟
حفظ تطبیقپذیری و امنیت
به دلیل اینکه صنعت خدمات مالی با دادههای زیادی سروکار دارد و تعداد زیادی از منابع داده در آن وجود دارد، داده های حساس متعلق به شرکت ها و کاربران، با شیوههایی که نسبت به گذشته بیشتر شدهاند ثبت، پردازش، منتقل و ذخیره میگردد. این دادههای پراکنده باعث میشوند که امنیت و تطبیقپذیری جامع، یکی از اولویتها برای تیم IT باشد. با رشد هر سازمان و انتقال برنامههای کاربردی به Cloud، کنترل کردن و حفاظت از دادههای حساس بهصورت Local بیشازپیش حیاتی میشود.
علاوه بر این، ابزار رمزگذاری و رمزگشایی که برای ایمنسازی انتقالهای داده مورداستفاده قرار میگیرند، فشار بیشتری را روی سرورها و WAN قرار میدهند. نقاط دسترسی کاربران جدید مثل برنامههای کاربردی موبایل، پاسخگویان مجازی و کیوسکهای سلفسرویس نیز نیازمند یک نقطهی دسترسی به اینترنت، اولویتبندی برنامههای کاربردی و توانایی تبادل فایلهای حساس با کاربران بهصورت ایمن هستند. برای مدیریت ریسک، باید حوزهی ممیزی تطبیقپذیری به حداقل برسد و اطمینان حاصل شود که دادهها ایمن هستند و با کارآمدی کنترل میشوند. پالیسیهای بخشبندی شبکه باید:
- دادههای حساس را از باقی زیرساخت جداسازی کنند
- دادهها را روی WAN و اینترنت رمزگذاری نمایند
- بهسادگی ترافیک را برای بررسی به Gatewayهای وب یا فایروالهای نسل بعد بفرستند
اطمینان حاصل کردن از عملکرد و دسترسپذیری
حفظ Uptime برای بهرهوری بهینهی کاربر و کسبوکار ضروری است. قطعیهای شبکه، اینترنت غیرقابل اطمینان، فجایع طبیعی و خرابیها به رضایت کاربری، اعتبار برند و سود نهایی ضربه وارد میکنند. درحالیکه شعب دفاتر جدید و برنامههای کاربردی SaaS ترافیک بیشتری را وارد شبکه میکنند، تیم IT باید در پهنای باند و زیرساخت سرمایهگذاری کند تا از Uptime اطمینان حاصل گردد. در غیر این صورت، شلوغی شبکه میتواند میزان تأخیر در مسیر را افزایش دهد، عملکرد دسکتاپها و برنامههای کاربردی مجازی را کاهش دهد و نهایتاً روی بهرهوری کارمندان و تجربهی کاربری تأثیر بگذارد. این امر بهخصوص زمانی صادق است که عدم منطق نسبت به برنامه کاربردی به برنامههای کاربردی حیاتی کیفیت سرویس یا QoS یکسانی با برنامههای کاربردی غیرحیاتی بدهد. درنتیجه صفهای کاربران و زمان انتظار آنها در ساعات اوج مصرف افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. بهعلاوه غیرقابلپیشبینی بودن ترافیک SaaS و Cloud روی Middle Mile عملکرد را در ریسک قرار میدهد.
بیشتر بخوانید: ورود شرکت Huawei به دنیای SaaS
اما حفظ زیرساخت و اضافه کردن پهنای باند، بهخصوص برای شعبههای بینالمللی هزینهبر است. مراکز مالی نیاز به روشی برای ارائهی برنامههای کاربردی حیاتی، در حین بهینهسازی ترافیک روی اینترنت و WAN دارند، بدون اینکه هزینهی بالای پهنای باند و زیرساخت قدیمی به سازمان تحمیل شود. آنها همچنین نیاز به شیوهای برای پشتیبانی از رشد دارند، بدون اینکه کارمند و بودجهی مورد نیاز برای پشتیبانی از عملیات IT و زیرساخت Local را افزایش دهند، که این شیوهها شامل باز کردن مکانهای موقت یا جذب شعب دفاتر که بهتازگی خریداری شدهاند است.
تحول تجربه در شعبه برای کارمندان و کاربران با قابلیت های Citrix SD-WAN
قابلیت های Citrix SD-WAN به سازمانهای خدمات مالی کمک میکند تجربهی بهتری را برای کارمندان شعب دفاتر فراهم کنند، تا آنها بتوانند بالاترین سطح از خدمات را به کاربران ارائه نمایند. این راهکار همچنین به اولویتهای کلیدی مثل امنیت، مدیرتپذیری، دسترسپذیری و کاهش هزینه میپردازد.
قابلیت های Citrix SD-WAN و متمرکز کردن عملیات IT و مدیریت WAN SD-WAN Orchestrator که توسط Citrix Cloud ارائه میشود، امکان مدیریت متمرکز و مانیتورینگ کاربران، اجازهها، برنامههای کاربردی و لینکهای WAN را برای قابلیت کنترل و قابلیت دید در کل شبکه فراهم مینماید. Zero-Touch Deployment یا ZTD از طریق اینترنت و بدون نیاز به حضور در سایت، راهاندازی تجهیزات شعبههای جدید را تسهیل میکند.