رفع مشکلات مدیران شبکه
مدیران IT گاهاً وظایف سخت و هراسانگیزی را به عهده دارند؛ به عنوان مثال تضمین کیفیت سرویس ابزارهای یکپارچگی ارتباطات احتمالا سختترین بخش این شغل باشد. تضمین این که تمام کارکنان، از سختگیرترین مدیر ارشد تا افرادی که چندین وظیفه برعهده دارند، همیشه از کیفیت سرویسی که دریافت مینمایند راضی باشند، واقعا دشوار است و زمانی که کاربران مشکلی را گزارش میکنند، انتظار دارند که مدیر شبکهی IT دوربین اشعهی ایکس داشته باشد و مشکل را بلافاصله بدون هرگونه سوالی که وقت با ارزش آنها را هدر دهد، برطرف سازد.
قابلیت نوآوری، انعطاف و تطبیق پذیری
انتظارات بالا با پیچیدگیهایی که محیط کار انعطافپذیر و تغییرپذیرِ جدید ما بوجود آورده، ادغام گردیده است. این روزها کارکنان از خانهها، هتلها و کافهها مشغول کار هستند و از ماشین خود، قطار و حتی هواپیماها به جلسات ملحق میشوند و از قابلیتهای BYOD (استفاده از دستگاه خود)، BYOH (استفاده از هدست خود) و BYOA (استفاده از رویکرد خود) برخوردار هستند. این انعطافپذیری، متغیرها و در نتیجه پیچیدگی را افزایش میدهد که ممکن است بر تجربهی کاربر در مورد هرگونه یکپارچگی ارتباطی از دستگاههای موجود در محیط کاربران از جمله لپتاپ، نوع هدفون، کیفیت بلندگو گرفته تا موقعیت مکانی کاربر مثل خانه یا کافه، نوع اتصال چه از طریق موبایل یا وای فای تا شبکهی شرکت، تا اینترنت و ارائهدهندهی خدمات صوتی تا شرکت ارائهدهندهی Cloud، تاثیر بگذارد.
امکانات عیبیابی پیشرفته در Cisco Webex Control Hub
سیسکو قصد دارد با ارائهی مستقیم تمام بینش غنی در سازمان پشتیبانی فنی داخلی به مدیر IT مشتری، کار را برای مدیر شبکهی IT تسهیل نماید. طبق گفتههای Abhay Kulkarni ، در تجربهی امکانات عیبیابی پیشرفته در Control Hub هماکنون در دسترس است که همان تصویر ساده R/Y/G را ارائه میکند و سریعا به مدیرهای شبکهی IT کمک میکند، روی شرکتکنندگانی با تجربههای احتمالا ضعیف تمرکز نمایند. اما علاوه بر آن، ما به هر شرکتکننده بررسی دقیق دادهها را همراه با جزئیات ریز در مورد محیط وی، دستگاه، Client، دستگاههای جانبی، چگونگی اتصال و چندین معیار رایج کیفیت سرویس، در سرتاسر صدا، تصویر و اشتراکگذاری بهروزرسانیشدهی نزدیک به Real-Time، ارائه میکنیم. حتی معیارهای کیفیت رایج در مورد خود لپتاپ نیز نمایش داده خواهد شد، چراکه کمبود منابع یا تلاش برای دریافت منابع بیشتر در لپتاپ، رایجترین منشا مشکلات میباشند.به لطف تلاشهای اخیر صورت گرفته بر روی قابلیت عیب یابی Webex Meeting،این ویژگی همانند یک دوربین اشعه ایکس به کمک مدیرانIT آمده است.
مشاوره رایگان راهاندازی سرویس ویدیو کنفرانس توسط کارشناسان شرکت APK – تماس با شماره 5 ,88539044-021
غلبه بر چالشها
یکی از چالشهای طراحی نرمافزار عیبیابی، ساختن آن به شیوهای است که پیچیدهترین نیازهای مدیرهای IT را برطرف سازد و در عین حال، درک آن را برای پرسنل Help Deskی که نیاز به پردازش تعداد زیادی تماس و ریشهیابی سریع دارند، تسهیل نماید. دامنه گستره مشتریان سرویس یکپارچگی ارتباطی به طور رایج از کوچک تا متوسط میباشد، اما باید به مقیاس و پیچیدگی برخی از شرکتهای بزرگ جهان نیز که Cisco Webex را انتخاب نمودهاند و صدهزار جلسه را اداره میکنند هم رسیدگی شود. علاوه بر آن، اغلب جلسات شرکتکنندگانی دارند که بسیار دور هستند.
دوربین اشعهی ایکس برای ریشهیابی
رویکرد طراحی این واسط کاربری سادگی آن است. در واقع این یک واسط کاربری کدگذاریشدهی رنگی استفاده شده است تا شرکتکنندگان مشکل مورد نظر را در دید سطح بالا مورد تاکید قرار داد و بررسی دقیق دادهها را فراهم کرد تا با تنها یک کلیک معیارهایی با جزئیات بیشتر در مورد آن کاربر به دست آید. این امر مدیر شبکهی IT را قادر میسازد تا بلافاصله ببیند که مشکل در کجای جلسه میباشد و سپس برای جزئیات بیشتر در مورد آن شرکتکنندهی بهخصوص، دادهها را مورد بررسی دقیق قرار دهد. در یک جهان BYOD، ممکن است هر تعدادی از متغیر، شامل انتخاب ماشین شرکتکنندگان که مشکل را ایجاد کرده است، وجود داشته باشد. بررسی دقیق دادهها یک دید قابل Scroll سریع از تمام معیارهای صحت عملکرد برای صدا، تصویر، اشتراکگذاری و مصرف CPUی آن شرکتکننده در طی جلسه ارائه میدهد.
با دید فوق در Webex Control Hub، پرسنل Help Desk میتوانند بلافاصله تعداد شرکتکنندگان جلسه، زمان و چگونگی ملحق شدن آنها، میزبان جلسه و از همه مهمتر، این که کدام شرکتکنندگان مشکلات کیفیت سرویس داشتند را ببینند. با توجه به تصویر فوق، چقدر طول میکشد که محل مشکل را پیدا کرد؟ قرمز؟ شاید قرمز باشد. اما این بخش آسان است، چگونه میتوان به ریشهی مشکل رسید؟ در اینجاست که بررسی دقیق دادهها نقش خود را ایفا میکند. تنها باید بر آن شرکتکنندهی قرمز کلیک نمود تا دوربین اشعهی ایکس را حس کرد.
با آخرین نسخه، میتوان یک نما با جزییات کامل را در مورد هر کاربر دید که شامل موارد زیر میگردد:
- نسخه و نوع Client، مرورگر و سیستم عامل
- مدل، ساخت و نوع دستگاه
- دستگاههای جانبی از جمله بلندگو، هدفون، دوربین
- چگونگی ملحق شدن افراد
- معیارهای کیفیت سرویس در طی زمان در صدا، تصویر و اشتراکگذاری بهروزرسانی شده
- مصرف CPU هم برای سیستم و هم برای برنامهی کاربردی در طی زمان
تمام این بینش به کاربر کمک میکند که در اولین تماس به ریشهی مشکل برسد.