گزارشات بدست آمده حاکی از آن است، که تعداد حملات DDoS گزارش شده در عرض یک سال، تقریباً دو برابر شده است.
گزارش جدیدی که توسط شرکت امنیت شبکه ی Verisign ارائه شده است، این امر را یک هشدار تلقی نموده که حملات مربوط به اختلال سرویس یا به اصطلاح DDoS، رایج تر، گسترده تر و مخرب تر از پیش شده اند.
مطابق با آمار منتشر شده در گزارش مربوط به روند حملات DDoS توسط Verisign، درحال حاضر این حملات را در بالاترین سطح خود قرار داد و این گونه گزارش شده است که تا سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵، این میزان ۸۵ درصد افزایش یافته است یعنی در مقایسه با همین بازه ی زمانی در سال ۲۰۱۴، تقریباً تعداد حملات دو برابر شده است. این رقم در سه ماهه پایانی ۲۰۱۵ نشان دهنده افزایش ۱۵درصدی در سه ماهه ی ابتدایی ۲۰۱۵ است.
از آنجا که برخی هدف ها مکرراً مورد حمله قرار می گیرند، نشان از تلاش مداوم حمله کنندگان سایبری است. اگرچه افزایش این حملات هنوز موجب نگرانی هدف های بالقوه نشده است، اندازه و میزان آسیب های ناشی از حملات DDoS همچنان می تواند رو به افزایش باشد. سریع ترین سیل حملات شناسایی شده توسط Verisign در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد؛ این حملات با فرستادن ۱۲۵ میلیون Packet بر ثانیه (Mpps) و هدایت حملات DDoS با حجم ۶۵ گیگابیت بر ثانیه (Gbps) به شرکتی فعال در صنعت مخابرات، صورت گرفت.
گزارش ها حاکی از آن است که حجم ۱۲۵ میلیون بسته بر ثانیه یکی از بیشترین Packetهایی است که در هر ثانیه فرستاده شده و توسط Verisign مشاهده شده است؛ بدیهی است که این میزان از حمله قبلی در سه ماهه پایانی ۲۰۱۴ که ۹۱ میلیون Packet در ثانیه توسط Verisign ثبت شده بود، فراتر رفته است. این حملات با هدف اختلال در سرویس های حیاتی شبکه صورت گرفت و شامل وقفه های کوتاه و متعدد در ترافیک شبکه بود و به طور متناوب طی چند هفته ادامه داشت. در حالی که حملات خاصی علیه این شرکت مخابراتی صورت گرفت، Verisign هشدار داده است که سازمان ها در تمام صنایع به طور بالقوه در معرض حملات «بیرویه ی» DDoS هستند.
در واقع، با ۳۲ درصد از حملات DDoS صورت گرفته علیه این بخش، شرکت هایی که ارائه دهنده ی خدمات IT، Cloud و سرویس های نرم افزاری هستند در حال حاضر بیشتر آماج این حملات قرار دارند. با این حال، تعداد حملات DDoS در رسانه های جمعی و ارائه دهندگان خدمات سرگرمی کمتر از این میزان نیست؛ ۳۰ درصد از حملات مربوط به این صنعت می باشد.
حملات علیه بخش مالی تنها ۱۵ درصد از این رخدادها را تشکیل می دهد، حساب های بخش عمومی تنها ۱۰ درصد را تشکیل می دهند، در حالی که بزرگترین حمله ی DDoS در صنعت مخابرات گزارش شده است و این بخش تنها ۸ درصد از حملات DDoS را شامل می شود.
Verisign به منظور جلوگیری از این حملات به سازمان ها توصیه می کند تا افزایش ظرفیت DNS موجود خود را به وسیله ی DNS مبتنی بر Cloud یا سرویس DNS مدیریت شده تحت نظر داشته باشند.