برای دریافت بهترین نتیجه از راهکار Citrix Virtual Apps and Desktop و اطمینان از امنیت و کنترل نیازهای تجاری آمادهسازی کاربران برای اتخاذ این فرایند امری مهم است. آغازگر این امر ارائه یک تجربه فوقالعاده و یک دید واضح و وادارکننده از پیشرفت آنهاست، مانند انعطاف کارکردن از هرکجا و با هر تجهیزات، باید اهمیت موضوع برای سازمان را در کنار پشتیبانی قوی سرویس به آنها نشان داد. باید به کاربران و تیمها کمک کرد تا چگونگی شروع را درک کرده و راههای مهیجی برای سرعت بخشیدن به آنها فراهم نمود.
پنج مورد از بهترین Best Practiceها در جهت رسیدن به راهکار موفقیت آمیز
1. داشتن یک مقام اجرایی قوی
پشتیبانی و مشارکت اجرایی یک پیام واضح برای کارکنان دارد: این امر بسیار مهم می باشد، باید از مدیران شرکتها خواست تا در طی راهاندازی ارتباط خود را با سازمان ها حتما داشته باشند. مقامات اجرایی نه تنها باید در مورد سرویس تبلیغ کنند بلکه باید از آن استفاده کنند تا نشان دهند که بتوانند نشان دهند که نحوه ارتباط با آن برقرار خواهد بود.
2. ایجاد یک تیم پروژه چندمنظوره
ممکن است نیازهای دپارتمانهای مختلف سازمان متفاوت باشد و هرکدام به مزایای مختلفی از اتخاذ راهکار جدید پی ببرند. به عنوان مثال، تیم فروش ممکن است قابلیت استفاده ایمن از برنامههای کاربردی و دادهها را تحسین کنند، درحالی که Developerها راههای بهتر برای همکاری با همتایان خود از سراسر دنیا را ارج مینهند. یک تیم چندمنظوره میتواند گسترش برنامه را تسهیل کند، پیام مدیریت را قویتر سازد و آموزشهای ویژه تیم را فراهم کند تا همه کاربران بتوانند ارزش سرویس را برای کار خود ببینند.
3. ایجاد یک کمپین آگاهی برای ایجاد هیجان
برنامه ارتباطی باید فراتر از آگاهیرسانی را انجام داده و باید در افراد نسبت به راهاندازی Citrix Virtual Apps and Desktop اشتیاق ایجاد نماید. درون تیم پروژه باید یک برنامه ارتباطات داخلی وجود داشته باشد که پیشرفت Rollout، رویدادهای مهم و پذیرش سختیها و موانع را پوشش دهد. برای کاربران هماهنگی ایمیلها از مدیریت میتواند در تنظیم بیان و انتقال اطلاعات کلیدی موثر با استفاده از الگوهای موجود در کیت استفاده از Citrix ، برای شروع و سپس تنظیم دلخواه آنها.باشد، تاکتیکهای موثر فراتر از ایمیل شامل موارد زیر میشوند:
- پست کردن اعلانات در موقعیتهای با ترافیک بالا مانند اتاق پرینتر و اتاق استراحت
- استفاده از بنرها و اعلانات دیجیتال
- ایجاد یک صفحه منابع درونی که کاربران برای آخرین اطلاعات میتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
بیشتر بخوانید: بررسی مزایای Citrix Virtual App و دسکتاپ مجازی Linux
- درنظرگیری لوپهای ویدیویی در نمایشگر آسانسور یا کافه
- ایجاد برنامه کاربردی روزشمار راهاندازی در Homepage سایت
4. مهیج ساختن آموزش با محوریت کاربران
به طور کلی این طرز تفکر که یک راهکار برای همه جوابگو است، اشتیاق افراد را کاهش میدهد. در هر جلسه نه تنها باید به کاربران چگونگی استفاده از ابزارها را نشان داد بلکه دلیل آن را نیز باید متذکر شد. باید توجه تیم آموزشی بر دپارتمانها و نقشهای کاربری خاص باشد تا افراد ترفندها و راهنماییهای مرتبطتری را بیاموزند و از آنها استفاده کنند. برای حفظ نشاط کارمندان میتوان از مقامات اجرایی خواست تا برای جلسات که در آنها کارمندان برای سختکوشی خود جایزه دریافت میکنند، بودجه اختصاص دهند. در نهایت باید اطمینان حاصل نمود که تمامی محتوای آموزشی به سادگی در دسترس قرار داشته و بطور مرتب تکرار میشوند.
5. درخواست بازخورد
جویا شدن بازخورد داوطلبان درباره تجربه کاربری و کیفیت، تنها نشان دهنده اهمیت نظر آنها برای کارفرمایان نیست بلکه این امر همچنین میتواند شکافهای آموزشی، پیشرفتهای لازم یا شرح موفقیت کاربران را برای سایر کاربران برجسته سازد. باید یک لوپ بازخورد در برنامه خود درنظر گرفت تا هم کاربران و هم IT را مشارکت داد و بدین ترتیب سرمایهگذاری افزایش مییابد.