هر کسب و کاری که بخواهد در محیط رقابتی امروزی بماند، نیاز به یک استراتژی ارتباط برقرار کردن دارد که ایمن، انعطاف پذیر و خلاقانه باشد. با وجود تمایلاتی مثل دگرگونی دیجیتال، تجربه مشتری و کار از راه دور که در حال تغییر روش ارتباط برقرار کردن ما هستند، فروشندگان برتر در محیط ارتباطی در حال فکر مجدد درباره محصولات و سرویسهای خود میباشند. دو شرکت آینده نگر در سال 2018 شرکتهای Fuze و Cisco میباشند.
شرکت Fuze کسبوکار ارتباطات به عنوان سرویس یکپارچه است و بر روی ارائه سرویسهای ارتباطی State-Of The Art در سطح جهانی و بر روی سرویس ابری تمرکز دارد. شرکت Fuze همچنین در زمینه ارائه سرویس Real-Time اطلاعاتی و آماری به محیط Contact Center شهرت فراوانی دارد. سیسکو یا Cisco Systems یک شرکت چند ملیتی تکنولوژیکی است که برای ساخت و فروش وسائل سختافزاری شبکه، ارتباطات و راهکارهای UC شناخته شده است. در ذیل تمامی اطلاعاتی که در مورد این دو شرکت لازم است بدانید را آوردهایم.
مقایسه سرمایه های سیسکو و Fuze
شرکت Fuze از زمان راهاندازی Thinking Phone در سال 2006، موفقیت چشمگیری به عنوان یک پیشرو جهانی در زمینه ارتباطات یکپارچه به عنوان سرویس کسب کرده است. این شرکت همچنین چندین بار مورد تقدیر مطبوعاتی مثل Forbes، Gartner و Deloitte قرار گرفت. به عنوان یک شرکت خصوصی، Fuze اطلاعاتی در مورد سود و وضع مالی خود به صورت آنلاین منتشر نمیکند. با این حال در سال 2018 این شرکت اعلام کرد که رشد 500% در تعداد کاربران فعال خود مشاهده کرده است.
شرکت Cisco در سال 1984 تاسیس شده است که آن را بسیار قدیمیتر از شرکت Fuze میسازد. در ابتدا Cisco وسائل ارتباطات تلفنی و شبکهای State-Of-The-Art تولید میکرد، کاری که هنوز در آن تخصص دارد. شرکت Cisco در سال 1990 عمومی شد و در سال 2018 به سود 48.3 میلیارد دلار و درآمد Non-GAAP 3.3 میلیارد دلار دست یافت.
بررسی گارتنر
بسیاری از شرکتها که به دنبال فروشندگان ارتباطی عالی میگردند، از گزارشات شرکت اطلاعاتی پیشروی جهانی در صنعت یعنی Gartner Magic Quadrant استفاده میکنند. شرکت Fuze چندین بار در Gartner Magic Quadrant برای ارتباطات یکپارچه به عنوان سرویس، مورد بحث قرار گرفته است. در سال 2018 از این شرکت در گزارشات به عنوان آینده نگر یاد شد. این شرکت در بالاترین نقطه در بخش خود برای قدرت در اجرا و کمال دید قرار گرفت. در سوی دیگر، Cisco یک شرکت پیشرو در ارتباطات یکپارچه در گزارشات Magic Quadrant است. راهکارهای ارتباطات یکپارچه Cisco خلاقانه، تکنولوژی نوین، انتخابهای با انعطاف پذیری بالا و راحتی دسترسی برای رضایت مشتریان End-To-End دارند.
نظر Glassdoor
به عنوان یک استخدام کننده، Cisco شرکت بسیار بزرگتری نسبت به Fuze است. با اینکه هر دو شرکت به صورت جهانی فعالیت میکنند، روش کار Fuze که Cloud-Based-As-A-Service است، به آنها این اجازه را میدهد که با کارکنان کمتری کار خود را انجام دهند. با توجه به آخرین انتشار آمار سال 2016، شرکت Cisco تعداد 72790 کارمند در سرتاسر دنیا دارد در صورتی که Fuze تنها 700 کارمند دارد. اعضاء Glassdoor این شرکتها را از 5 نمره، از نظر رضایت کارمندان، این چنین درجه بندی میکند:
- Fuze: 4/4
- Cisco: 4/0
همکاری Fuze در مقابل Cisco
هردو Fuze و Cisco ارائه دهنده سطح وسیعی از ارتباطات یکپارچه و سرویسهای همکاری برای مشتریان خود میباشند. Fuze راهکارهای خود را به صورت As-A-Service ارائه میدهد در صورتی که Cisco طیفی از انتخابهای پیادهسازیهای منعطف ارائه میدهد. شرکت Fuze در زمینه ارتباطات یکپارچه و همکاری شامل موارد ذیل است:
- Fuze Enterprise Voice
- Fuze Enterprise Voice and Modern Messaging
- Fuze HD Audio and Video Conferencing
- Fuze Real-time Content Sharing and Collaboration
- (Fuze Web (WebRTC communication
انتخابهای شرکت Cisco در زمینه ارتباطات یکپارچه و همکاری شامل موارد ذیل است:
- (Cisco Webex (Teams, Meetings
- Cisco Unified Communications Manager
- Cisco Business Edition
Fuze در مقابل Cisco: ارتباط با مشتری
سیسکو و Fuze راهکارهایی نیز برای Contact Center مشتریان دارند. با اینکه تخصص Fuze در UC است، آنها همچنین ارائه کننده راههایی برای اطمینان حاصل کردن از رسیدن مشتریان به بهترین تجربه ممکنه دارند که شامل همکاری با InContact برای ارائه سطح وسیعتری از سرویسهای Contact Center است.
راهکار Contact Center شرکت Fuze با ویژگیهایی مثل مدیریت نیروی کاری و مسیریابی هوشمند همراه است تا به شرکتها کمک کند تا به First-Time-Resolution به دفعات مکرر ممکن برسند.
انتخابهای Contact Center شرکت Cisco شمال موارد ذیل است:
- Cisco Customer Journey Platform
- Cisco Unified Contact Centre Express
- Cisco Unified Contact Centre Enterprise
بازار این دو شرکت و دسترسی محلی
شرکتهای Fuze و Avaya هر دو سرویسهای خود را جهانی، هم به صورت مستقیم و هم از طریق همکاری با شرکتهای محلی به فروش میرسانند. با اینکه Fuze عمدتا بر روی سازمانهای متوسط به بالا تمرکز دارد، Cisco راهکارهای خود را به هر سطحی از شرکتها ارائه میدهد.
بررسی نهایی
هر دو شرکت Cisco و Fuze ارائه کننده راهکارهایی عالی برای ارتباطات امروزی هستند. اگر شما به دنبال یک راهکار ساده برپایه ابر که یکپارچه کننده نیروی کاری شما باشد و اکیدا هیچ گونه نصب محلی نخواهید، Fuze میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. در سوی دیگر اگر شما نرمافزارهای خلاقانه همراه با سختافزارهای State-Of-The-Art را میخواهید، Cisco میتواند همه چیز از Contact Center تا Endpoint تلفن رومیزی شما را فراهم کند.