برای ایجاد واقعیتهای افزوده (AR) از طریق HoloLens Spectator View، تجهیزاتی خاصی همراه با دوربین، HoloLens و Bracketهای سه بعدی مورد نیاز میباشد.
هنگامی که شرکت مایکروسافت برای اولین بار از HoloLensهای تکمیلشده با Headgear برای نمایش واقعیت افزوده رونمایی نمود، به منظور ارائه تصاویر شخص سوم به ناظران که در Headset ایجاد میشود از دوربین ویژهای استفاده کرد.
در حال حاضر افرادی که دو دستگاه HoloLens در اختیار دارند، میتوانند تنظیمات مشابهی را بازسازی نمایند. این قابلیت با نامِ Spectator View این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا اطلاعات خروجی از HoloLens در مورد مکان و شکل ظاهریِ Objectها در واقعیت افزوده را با خروجی دوربین هماهنگ نماید. به این وسیله نمایش تصاویر AR برای شخص سوم حاصل میشود.
تا این زمان، اکثر افرادی که خارج از مایکروسافت به HoloLense دسترسی داشتهاند صرفا میتوانستند صحنههایی از زاویهی دید مربوط به شخص اول که یکی از Headsetها را پوشیده بود، به دست آورند. شرکت مایکروسافت با عرضهی جهانی این ابزارها، راهی را پیش روی صاحبان کسبوکار قرار میدهد تا با استفاده از HoloLens، روش جدیدی را برای نمایش اقدامات خود ارائه نمایند.
ابزارهای ارائه شده توسط این شرکت به توسعهدهندگان برای گرفتن تصاویر ثابت، تصاویر ویدیویی برای قطعات از پیش ضبط شده و حتی فیلمهای پخش زنده با هولوگرام یاری میرساند که شرکت مایکروسافت هم در نمایشهای صحنه خود از آنها استفاده مینماید.
کاربران برای ساخت Spectator View Rig نیاز به HoloLens، دوربین با خروجی کابل HDMI، Bracketهای Mounting و کارتِ Capture دارند. ساخت Rig از طریق جدا کردن HoloLens از Headband صورت میگیرد که معمولا آن را به یک فرد متصل نموده و بر روی Bracketها نصب مینمایند؛ سپس اطلاعات را از طریق نرمافزار عرضه شده توسط شرکت مایکروسافت با خروجی تصویری دوربین هماهنگ میکنند.
Capture نمودن محتوای اپلیکیشن HoloLens با استفاده از Rig، به نوعی برنامه کاربردی نیاز دارد که برای استفادهی چندین نفر بر روی یک شبکه طراحی شده است. SDK متعلق به شرکت مایکروسافت از چنین تجربیات مشترکی پشتیبانی میکند که این فرآیند مستلزم ردیابی موقعیت کاربرانِ اپلیکیشن تحت شبکه و ردیابی موقعیت موارد مورد مشاهده میباشد.
پیش از همه این موارد، Spectator View Rig برای عملکرد نیاز به کالیبره شدن دارد، درنتیجه نرمافزار فعالکنندهی آن میتواند تفاوت موقعیت و میدان دید بین لنز دوربین و HoloLens را هماهنگ نماید.
شرکت مایکروسافت در حال حاضر Bracketهای Mounting با طراحی سفارشی را به فروش نمیرساند و به دنبال افرادی است که قصد ساخت یک Spectator Mode Rig برای Bracketهای سه بعدی را داشته باشند.
شرکت مایکروسافت روش جدیدی را برای نمایش اثرات و ساختههای مشتریان HoloLens در اختیار آنها قرار میدهد که برای کسبوکارهایی که قصد نمایش اقدامات صورت گرفته با کمک این تجهیزات را دارند، از اهمیت خاصی برخوردار میباشد. برای مثال CapitalOne به بررسی این موضوع پرداخته است که چگونه از HoloLens برای مشتریان بانک در شعب مختلف خود استفاده نماید.