این یک حقیقت است که هر کاری که در اینترنت انجام میشود، مثل استفاده از فیسبوک و توییتر، خرید اینترنتی یا بیهدف گشتن در اینترنت، ردیابی میگردد. در بسیاری از مواقع، به محض اینکه کاربر چیزی را جستوجو میکند، تبلیغات مربوط به محتوای جستجوی وی روی موبایل یا صفحهی نمایشگرهای او ظاهر میشود. کاربران تا قبل از این چارهای برای مقابله با این مشکل ردیابی نداشتند اما درحالحاضر به لطف Track This مرورگر Mozilla، میتوانند خود را از این ردیابی گسترده و بیجا محافظت نمایند .
Track This در مرورگر Mozilla
این کمپانی اخیرا اعلام کرده است که Track This مرورگر Mozilla دیگر بخشی از مرورگر اصلیاش، یعنی Firefox خواهد بود. در این خبر اظهار شده است که هر مرورگری به آگهیدهندهها کمک میکند تا الویتهای کاربران را ردیابی کند. از زبان گرفته تا وبسایتهای مورد پسند و از پلتفرمِ خرید گرفته تا آیتمهای داخل سبد خرید کاربرها.
برای اطلاع بیشتر از این موضوع به شما پیشنهاد می کنیم حتما مقاله مانیتور کردن کاربران در سراسر دنیا را مطالعه نمایید .
با اینحال وقتی با استفاده از Cookieها و بدون رضایت کاربر این اطلاعات جمعآوری میشوند، این ردیابی کمی مشکوک میشود. به همین خاطر Mozilla معتقد است زمان آن رسیده تا کاربران اطلاعاتی را که آگهیدهندهها جمعاوری میکنند، کنترل نمایند. این شرکت میگوید: «شما هنوز باید آنچه را که آگهیدهندهها دربارهی شما میدانند، با فرض اینکه اطلاعاتی درباره شما میدانند، کنترل کنید که با وجود عملکرد خارج از دید ردیابهای وب کار سختی است.» و کاربران می توانند برای این موضوع از Track This مرورگر Mozilla استفاده نمایند .
عملکرد Track This در مرورگر Mozilla
Track This محصول جدید شرکت Mozilla است که بهطور مشخص نشان میدهد آگهیدهندهها چطور جستوجوهای آنلاین کاربر را ردیابی میکنند تا آگهیهای مرتبط با آن را روی صفحهی نمایشگر وی نمایش دهند. Track This مرورگر Mozilla روشهای پنهانی ردیابی Cookie را برملا میکند و با تغییر هویت آنلاین کاربر، ردیابها را گمراه مینماید. در این مورد، سایت چهار گزینه به کاربر پیشنهاد میکند: Hypebeast، Filthy Rich، Doomsday و Influencer.
- وجههی Hypebeast مختص شخصی است که بیشتر به استایلهای خیابانی، موزیک و اسنیکر علاقهمند است درحالیکه Supreme، Flight Club، Kith، Goat و StockX سایتهای مورد علاقهی شخص Hypebeast هستند.
- وجههی Filthy Rich مختص کسی ست که به برندهای لوکس، فروش نوشابه در بطری و عضویت در دورههای گلف علاقه دارد.
- وجههی Doomsday کسی است که معتقد است دنیا به پایان خود نزدیک میشود و بهدنبال پناهگاههای زیرزمینی، غذاهای مهر و موم و وکیوم شده و جدیدترین ابزارها میگردد.
- وجههی Influencer به یادگیری دربارهی اینستاگرام، مراقبت پوست و نشانههای دوازدهگانه علاقه دارد و میخواهد مشترک و فالوئر بیشتری در شبکههای اجتماعی داشته باشد.
میتوان این وجهه را نوعی همزاد دیجیتال درنظر گرفت اما در واقع راهکار Mozilla برای محافظت از کاربر در برابر ردیابی آنلاین میباشد. به محض اینکه یک وجهه انتخاب گردد، Track This مرورگر Mozilla صد سایت مختلف را باز میکند که همگی به وجههی انتخابی کاربر مرتبط هستند؛ به این شکل آگهیدهندهها گمراه میشوند.