علاوه بر قابلیت عیبیابی، ویژگیهای جدید دیگری نیز در ابزار Call Analytics Dashboard فراهم گردیده است که موجب سهولت استفاده از این سرویس ارتباطی در مراکز تماس میگردد.
با توجه به اینکه برخی مدیران IT تعداد زیادی از کاربران Skype for Business را تحت مدیریت خود دارند، با استفاده از این ابزار جدید میتوانند با سهولت بیشتری به عیبیابی و رفع اختلالات ایجاد شده در تماسها بپردازند. مایکروسافت اخیرا از نسخهی بتای یک نمونه از نرمافزارهای Call Analytics Dashboard رونمایی کرده است که جهت آنالیز و رفع مشکلات به وجود آمده در هنگام تماس مورد استفاده قرار میگیرد.
سازمانها نیز با توجه به قابلیتها و ویژگیهای جدید ارائه شده در Skype For Business، تمایل بسیاری در انتقال از زیرساختهای قدیمی ارتباطی خود به این محصول را دارند؛ خصوصا اینکه داشبورد جدید استفاده شده در آن نیز امکان انتقال را برای سازمانها فراهم مینماید.
این داشبورد یکی از ویژگیهای کاربردی و مفید Skype For Business میباشد که به عنوان بخشی از برنامه شرکت مایکروسافت برای اتصال سازمانها به ارتباطات یکپارچه و کنفرانسها میباشد.
با توجه به احتمال وقوع مشکلات متعدد که کیفیت تماسها را کاهش میدهد، اجرای این فرآیندهای آنالیزی سودمند میباشد، به این دلیل که در صورت شکایت کاربر از قطعی مداوم تماسها، به سختی میتوان مشکل را ردیابی کرده و دلیل آن را در مواردی همچون شبکه، هدست، زیرساختِ مایکروسافت و غیره جستجو نمود.
شرکت مایکروسافت دو قابلیت جدید با نامهای Auto Attendant وCall Queues را نیز با هدف سرویسرسانی به تمامی مراکز تماس به سرویس خود اضافه کرده است. قابلیت Auto Attendant به سازمانها این امکان را میدهد تا با ایجاد یک سسیستم چندمنویی، تماسگیرندگان را از طریق شمارهگیر تلفن به مسیر صحیح هدایت نماید. برای مثال تماسگیرنده با فشردن کلید1، میتواند به بخش گارانتی شرکت متصل گردد.
قابلیت Call Queues نیز برای محیطهایی مانند خطوط تماس خدمات مشتریان ایجاد شده است، به طوریکه چندین گروه از کاربران Skype for Business میتوانند به یک تماس پاسخ دهند. با استفاده از این قابلیت، تماسگیرندگان به ترتیب شمارهگیری در صف تماس قرارگرفته و به طور خودکار به کارمند بعدی متصل میشوند که از امکان پاسخگویی برخوردار است.
لازم به ذکر است که هر دو قابلیت، تنها در اختیار سازمانهایی قرار میگیرند که از ویژگی Cloud PBX در Skype for Business بهره میبرند که این ویژگی با اشتراک نسخهی Premium از محصول Office 365 E5 مایکروسافت قابل دریافت میباشد.