چشم انداز کسب و کار امروزی، بهویژه در مورد حفاظت از دادهها، نیازمند سازگاری و رشد است. مجرمان سایبری به طور مداوم در حال تکامل هستند و روز به روز باهوشتر میشوند، پس شما هم باید همین کار را بکنید. اینکه بخواهید یک قدم جلوتر از هکرها باشید، تا حد زیادی به این امر بستگی دارد که در زمینهی ایجاد و بهروزرسانی استراتژیهای امنیت سایبری کاربران به جای منفعل بودن به سمت پیشکنشگر یا Proactive بودن بروید.
ارائه کنندگان خدمات پشتیبانگیری و دریافت نسخهی پشتیبان
حداقل 96 درصد سازمانها در سراسر جهان از دادههای خود پشتیبانگیری میکنند. کسانی که از دادههای خود نسخه پشتیبان تهیه نمیکنند، یک مرحلهی مهم را از دست میدهند، که خود به معنای وجود یک بازار دست نخورده برای سازمان است. “ارئهدهندهی خدمات پشتیبانگیری بودن” به این معنی است که به کسب و کارها کمک کند تا مطمئن شوند که میتوانند از هر گونه اختلال، چه فاجعهی طبیعی، و چه حملهی باجافزار یا هر چیز دیگری، بهبود یابند. بدون توجه به علت وقوع فاجعه، بازیابی باید سریع و کارآمد باشد، تا هر گونه اختلال به حداقل برسد و به سختی برای دیگران قابل تشخیص باشد.
“ارئهدهندهی خدمات پشتیبانگیری بودن” همچنین به معنای بهرهگیری از این بازار، با همکاری یک شرکت فناوری اطلاعات برای حفاظت از داده، و فروش محصولاتی است که به سازمان ها کمک میکند تا از آخرین خط دفاعی خود، یعنی نسخههای پشتیبانشان، محافظت کنند. این شرکتها نقشی کلیدی در حفاظت از دادهها ایفا میکنند و به عنوان یک اتصال بین پایگاه کاربران خود و راهکارهایی که آنان برای حفظ امنیت بدان نیاز دارند، عمل میکنند. ارئهدهندهی اینگونه خدمات، برای سازمان این فرصت را فراهم میکند تا با اتصال کاربران خود به بهترین راهکارهای موجود برای حفاظت از کسب و کارشان، آن شرکت را به عنوان یک متحد قوی و قابل اعتماد برای آنان معرفی کنید.
معرفی نسخهی جدید راهکار Backup Exec
ویدیوهای بیشتر درباره ی پشتیبانگیری
ویژگیهای کلیدی ارئهدهندگانِ موفق خدمات پشتیبانگیری
موفقترین شرکت هایی که خدمات پشتیبانگیری ارائه میهند
- در راهکارهای پشتیبانگیری از دادهها تخصص دارند: هنگام همکاری با یک شرکت حفاظت از دادهها، باید در زمینهی محصولات آن شرکت تخصص داشته باشید تا کاربران خود را با راهکارهای خاص متناسب با کسب و کارشان مرتبط کنید.
- با وندورها همکاری قوی دارند: پرورش رابطهای قوی با وندورهای پشتیبان به این معنی است که به جدیدترین و دقیقترین اطلاعات فروش دسترسی داشته باشید تا رابطهتان را به یک مشارکت واقعی ارتقا دهید.
بیشتر بخوانید: Veeam Backup چیست و چه قابلیت هایی در پشتیبان گیری ایمن و بازیابی سریع اطلاعات دارد – قسمت اول
- با کاربران ارتباط مؤثر دارند: یک خط ارتباطی باز با کاربران خود دارند تا هم نیازهای آنها را درک کنند و هم مطمئن شوند که هر راهکاری که از شرکت خریداری میکنند مناسب است.
- در زمینهی امنیت داده انطباق و گواهینامه دارند: در مورد انطباق با امنیت دادهها و گواهینامههای خود به روز هستند. به عنوان یک ارئهدهندهی خدمات پشتیبانگیری، کاربران باید شرکت را به عنوان یک متخصص در امنیت داده ببینند.
برای مشاوره رایگان و یا پیاده سازی راهکارهای پشتیبان گیری و ذخیره سازی با کارشناسان شرکت APK تماس بگیرید. |
چالشهای پیش روی ارئهدهندگانِ خدمات پشتیبانگیری
اگرچه استفاده از خدمات پشتیبانگیری میتواند حرکت خوبی برای کسب و کار سازمان باشد، اما چند چالش مهم وجود دارد که باید برای آنها آماده باشید:
- تهدیدات دادههایی که به سرعت در حال تکامل هستند. دنیای تهدیدات سایبری به طور مداوم در حال تحول است و این چیزی است که هم به عنوان ارئهدهندهی خدمات و هم به عنوان یک سازمانی که از خدمات استفاده میکند صادق بوده و باید با آن همگام شد. دیگر بحث این نیست که آیا با حمله روبرو خواهید شد یا نه، بلکه موضوع زمان مواجهه با آن است. این بدان معنی است که باید برای یک رخنه آماده باشید تا خود و کاربرانتان بتواند بدون مشکل به عقب برگردد.
- رقابت در بازار راهکارهای پشتیبانگیری. طیف گستردهای از وندورها وجود دارند که محصولات مشابه محصولاتی را که شما ارائه میکنید میفروشند، و گاهی اوقات سخت است که خودتان و محصولات وندورتان را از چیزهای دیگر متمایز کنید. به همین دلیل، بسیار مهم است که با راهکارهایی که ارائه میکنید کاملاً آشنا باشید تا بتوانید بهطور مؤثر خود و وندورتان را از بقیهی بازار متمایز کنید.
- حفظ اعتماد کاربران به شرکتهای ارائه دهنده خدمات پشتیبانگیری. ایجاد و حفظ یک رابطهی مستحکم با کاربران به عنوان یک ارئهدهندهی خدمات پشتیبانگیری تنها به معنای خدمت به عنوان یک متخصص برای کاربران نیست، بلکه به معنای قوی نگه داشتن شهرت شرکت نیز هست. این امر مستلزم آن است که در آخرین مرزهای روشهای حفاظت از دادهها باقی بمانید و هیچ حاشیهی خطایی در زمان خرابی شرکت خود نداشته باشید.
بیشتر بخوانید: بررسی مزایای راهکار پشتیبانگیری SaaS – مانیتورینگ و تجزیهوتحلیل پیشرفته
مزایای همکاری با ارئهدهندگانِ خدمات پشتیبانگیری
همکاری با ارئهدهندگانِ خدمات پشتیبانگیری مزایای زیادی دارد، از جمله:
- دسترسی به راهکارهای تخصصی پشتیبانگیری. این شرکتها از جنبههای منحصر به فرد کسب و کار خاص سازمان آگاه هستند و میتوانند محصولاتی را پیشنهاد کنند که برای نیازهای خاص سازمان مناسب است.
- استفاده از گزینههای مقرون به صرفهی حفاظت از داده. کار با یک ارئهدهندهی خدمات پشتیبانگیری، فرصتی عالی برای ارائهی راهکارهایی است که با پشتیبانگیری به عنوان سرویس BaaS یا Backup as a Service مانند Cirrus ارائه میشوند. این امر سازمان را قادر میسازد تا بهتر از محیط BaaS کاربران خود محافظت کنند.
- پشتیبانی و بهروزرسانی مداوم. داشتن رابطهی نزدیک با یک شرکت مناسب ارائه دهنده خدمات پشتیبانگیری به این معنی است که سازمان به پشتیبانی و بهروزرسانی مداوم راهکارها دسترسی دارد.